Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Review: Terlampau Mengikut Perasaan

  • Thursday, July 5, 2012
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , , ,
  • Assalamualaikum wbt..Salam Sejahtera..






    Siapa yang ada tengok slot akasia kat tv3 skg ni? Drama Deejavu Di Kinabalu tuuu...drama memang sedap..jalan cerita ada..dan bonusnya, lakonan pun best-best..yang sofia perasan sekarang ni, susah nak jumpa citer Melayu yang ada jalan ceritanya..esp filem-filem kite sekarang..bukan sofia tak sokong cerita melayu..sofia sokong seriously..tapi, bila dah banyak kali kena..memang rasa terus serik nak pegi bayar untuk cerita melayu..


    Okla, berbalik kepada drama ni..ada benda sofia nak bagitau pasal drama ni sebenarnya..memang sofia suka citer ni..ape tah lagi bile lokasi diorang (Kinabalu) tuh jadi tempat utama..sebab tuh la tempat terakhir sofia dengan suami dapat spent time bersama..memang teramat-amat banyak memori indah kami di sana..esp di kawasan Gunung Kinabalu tuh sendiri..even sekarang ni tengok gambar-gambar kat sana pun, air mata nih masih boleh bergenang..


    Pendek kata, memang sofia tak miss drama nih..tapiii kaaannn...semalam punye episod la buat sofia rasa terlalu emosi pasal citer nih...hishh kenapa la ade kisah macam ni..bagi sofia, bila dah bertunang..dan pulak tunang awak tuh baikkk sangat kan...apa alasan kukuh untuk korang berpisah dengan alasan sayang korang pada lelaki lain? ok, betul jodoh..tapi, untuk kekalkan jodoh kita perlu usaha dan tawakal kan? bagi sofia, yezz, cinta tuh memang agung nilai die..tapi jang sampai tersalah bawa..


    Memang betul hati sayang..tapi kita masih ada akal untuk berfikir secara waras..dan bila tengok episod semalam tuh, buat sofia terfikir yang patut la zaman sekarang ni bukan suatu yang pelik lagi bila isteri/suami orang ada skandal gelap..abis, kalau belum kawin dah macam nih..bagi sofia memang tak pelik dah kawin pun boleh jadi macam ni jugak..


    Dan perkara paling sofia tak suka...peel2 orang yang dah kawin tapi masih nak merenyam nih...hishhh memang tak boleh masuk la...nasib baik la sekarang nih sofia dah tak dikelilingi peel2 orang2 macam nih..sofia memang bersyukur yang amat sangat...


    Bagi sofia, yang dah berkahwin tuh..tolonglah jaga hubungan korang baik2..jika ada rasa ragu sepatutnya sewaktu sebelum adakan ikatan lagi..sebab, bukan senang kita nak jumpa orang yang boleh terima kita segalanya..dan segala ujian dalam suatu hubungan tuh adalah untuk hubungan kita lebih kukuh..lebih kenal pasangan kita..sofia sedih sangat bile ramai orang kita yang mudah sangat ungkapkan cerai atau putus..


    Sepatutnya, korang bersyukur ada pasangan yang akan menjaga korang yang sepatutnya hingga ke akhir hayat..bayangkan kalau korang kena macam sofia..memang dah tak mampu nak buat apa-apa pun dah..hanya mampu doa dan terus berdoa untuk kebahagiaan suami sofia di sana..tu je yang mampu sofia buat..bagi korang yang masih mempunyai pasangan masing-masing di hadapan mata ni..tolongggg la...hargailah mereka seadanya..dan janganlah terlalu mengharapkan kesempurnaan tuh daripada mereka kerana kita juga tak sempurna..sebab tuh korang dipertemukan agar masing-masing dapat melengkapkan segala kekurangan tersebut...




    2 comments:

    ~MyLady~ said...

    salam sofia...

    MakLady mmg stuju dgn pandangan sofia. mmg betul skrg ni, org yg dah berkahwin lebih "gedik" nye dari org yg single mcm kita ni...[hehe..nk gak ML interframe] klu xcaya tgk je la sekeliling kita skrg, rata2 org yg dah berkawin berlumba2 nk ada skandal sana sini. Bila diselidik: kata mrk, xpuashati dgn pasangan adalah salah satu sbb mengapa mrk skandal....

    hmmmm... ni gak nya lumrah manusia, tak penah puas dgn apa yg ada. Ramai yg ikut nafsu, perasaan utk "bebas" dari ikatan sbb pd mrk,seronok lagi hidup dgn org lain demi perasaan. Pasangan yg sediaada , ada saja cacat cela wlpn org tu dah cukup sifat utk jadi pasangan kita sbb tu ALLAH temukan jodoh dgn kita! kenapa senang2 nk lupakan segala pemberian ALLAH? semata2 inginkan kesempurnaan...sedangkan kita MANUSIA ni mana ada yg sempurna????

    Isteri kepada Suami said...

    My Lady: tu la...mmg xsemua yg bwt hal..cume yg bwt pelik tuh knape dh kawin blh nk ade scandal2 bagai nih...