Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Bersumpah Harap Mati Pun Bersama

  • Friday, June 29, 2012
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , ,
  • Assalamualaikum wbt..Salam Sejahtera..





    Sekarang nih, telinga sofia suka sangat dengar lagu Malique ft Black tuh..mula-mula sofia tengok kat TL sofia, apesal la ramai sangat yang kata lagu Malique yang baru nih menyentuh hati..wahhh terus sofia tanya member2 sape yang ade dengar lagu baru Malique tuh..


    Dan Sara pun bagitau sofia lagu ape..sofia pun cari lagu tuh lirik die..seriously memang touching gile lagu tuh..menitis jugak lah air mata ni bile dengar..


    Lirik die tuh kadang-kadang membuatkan sofia berharap sangat untuk kembali bersama dengan suami sofia..terutama bila die sebut, "Ku bersumpah harap mati pun bersama.."


    Dari masa kami bersama lagi..memang tuh la yang amat kami harapkan..tapi, segalanya kuasa Allah swt..ajal di tangan Allah swt..kita nih hambaNYA tak layak pun untuk tentukan kematian kita..tuh sofia sedar..sebab tuh, bila sebut bab-bab mati nih..syuk paling tak suka..sebab ianya di luar kawalan kami..tapi..Allah swt telah pun menetapkan kisah cerita kitorang macam ni..sofia terima dengan redha dan sofia tak akan berhenti berharap serta berdoa agar sofia dan suami akan bersama kembali merasai kebahagiaan suami isteri...


    Yang buat air mata sofia lagi susah nak berhenti pasal lagu ni, bila die sebut, "Setia mendengar, sentiasa hadir..Ingat setiap ulangtahun, setiap hari lahir Tiba pagi Syawal, kaulah yang terawal..Syawal yang terakhir ini pasti rasa janggal.." Memang lagi laju la kan macam hujan lebat dah sofia rasa..


    Memang sofia rasa sangat2 amat2 susah untuk sofia berhadapan terutama bulan Syawal..Ramadhan sofia ok lagi..syawal tuh memang betul2 menguji kesabaran dan kekuatan sofia..tahun lepas la mula segalanya..ya Allah..memang sofia doa kpd Allah, jika masih lagi diberi nafas sehingga hari raya..berikanlah sofia kekuatan untuk sofia hadapinya...begitu juga tahun nih..bila sebut Ramadhan..sofia dah mula rasa tak berapa seronok bila memikirkan selepas tuh kita semua akan sambut Syawal..


    Lagi sekali..sofia akan berhadapan dengan perasaan yang berat tuh..sampai tahap sofia rasa sofia tak larat lagi dah nak tanggung rasa macam ni..berat...amat2 berat nak pikul rasa tuh bila dengar takbir raya..bila tengok semua orang berkumpul bersama family masing-masing..hati sofia memang betul2 menyentuh..


    Kalau boleh sofia tak nak jumpa Syawal..sofia tak nak rasa tuh semua lagi..tapi sofia harus serahkan segala urusan ni kepada Allah swt yang Maha Menentukan segalanya..DIAlah yang selayaknya..sofia cuma mampu berharap dan terus berdoa..


    So, kalau korang nak lirik lagu Malique ft Black ni, boleh click sini




    1 comments:

    ~MyLady~ said...

    Salam Sofia.

    Memamg sukar utk digambarkan perasaan Sofia nmum Maklady faham akn situasi yg Sofia rasa. MakLady pn penah alami situasi yg seakan serupa dgn Sofia. Wlupn rasa MakLady, derita kita amat berbeza d mana Sofia terpisah dek kehilangan insan seperti Arwah. Alfatihah.

    Sabar yer dek. MakLady pn mcm sofia. klu boleh syawal jgn datang dlm hidup maklady, ramadhan takpe lagi. Klu boleh tu, suasana syawal tu biar berlalu begitu sahaja. Sedikit sbnyk Maklady leh rasa apa yg sofia rasa. Maksud d sini, kita bukan bersendrian Sofia. Hanya untung nya sofia - mcm sofia kata... syukur sofia masih lagi berstatus isteri ketika perpisah itu. Itu lah hikmah nya. Moga ALLAH SENTIASA MEMBERI SEJAHTERAAN YANG TERBAIK UTK SOFIA. amin rabbil alamin..