Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Apa Yang Sofia Rasa Sekarang

  • Tuesday, April 17, 2012
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , ,
  • Assalamualaikum wbt..Salam Sejahtera...



    Sofia rasa semalam first time sofia kerja secara santai sepanjang di gelar pekerja sepenuh masa nih..

    Semalam unit sofia buat makan-makan, port luck..dah macam kedai pun ade..diorang bawa macam-macam dari umah..semua adela..tak idea pikir pasal kerja, sofia keluar borak-borak..pastu masuk ngadap kejap..pastu keluar balik..seronok pulak rasa macam tuh..

    Bila cakap pasal perasaan, apa yang sofia rasa sekarang nih ekk?

    Member-member lama yang jarang berbual dengan sofia bila call ke msg ke buzz ke..sure first soklan die, 'sofia sekarang macam mana...'



    Apa nak cakap ekk bile ditanye macam tuh?

    Aihh sofia sendiri pun tak tahu cakap macam mana..sofia rasa ok..tapi, rasanya macam tak jugak..

    Kadang-kadang ok kadang-kadang tak..tapi, sebenarnya?ermmm..

    Allah swt je yang tahu..



    Tapi still, bila orang tanya pasal suami sofia..rasa nak nangis tuh sure ade punye..family sofia panggil 'cemik'..

    Ye..nih memang dugaan Allah swt..Alhamdulillah..sofia belajar menerima segala yang Allah swt telah tentukan untuk sofia..tapi bila berbalik kepada apa yang sofia rasa..still ianya menjadi tanda soal..

    Kalo sofia sendiri tertanya-tanya..ape ntah lagi orang lain yang menanya dan sofia memang tak dapat menjawab..

    Bila membincangkan soal perasaan, bagi sofia, bukan senang..mata yang memandang belum tahu dapat merasai apa yang dilihatnya..

    Tuhla kuasa Allah swt..memang tinggi kuasaNYA..siapa yang mampu menolak? siapa yang boleh bantah?

    Apa yang sofia rasa pun kuasa Allah swt..Allah yang wujudkan rasa yang sofia rasa sekarang nih..




    Sofia rasa, sofia masih lagi mencari jawapan atas apa yang sofia rasa sekarang nih..walaupun kadang-kadang jawapan tuh dah ada..mungkin sofia masih kabur..

    Ya Allah, bantulah hambaMU ini ya Allah..permudahkanlah urusanku..kuatkanlah hatiku ini..

    Cukuplah bagi sofia, orang tidak melihatnya..cukuplah Allah yang Melihat..sebab Allah Maha Mengetahui..DIA lebih mengetahui segala yang berlaku..DIA yang tahu setiap zarah dalam hari dan perasaan sofia nih..

    Di sebabkan sofia sendiri tak tahu..sofia berserah 100% kepada Allah swt atas segalanya..sebab apa yang sofia tahu, sofia tak akan mampu berhadapan dengan semua nih tanpa bantuan dariNYA..

    Sofia harap, pencarian sofia akan berakhir..apa yang sofia rasa ni akan tamat di penghujungnya pada masa, tempat yang hanya Allah swt sahaja yang tahu..

    Ya Allah, permudahkanlah segalanya bagi ku..



    0 comments: