Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Penenang Jiwa

  • Friday, October 21, 2011
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , ,
  • Assalamualaikum,


    Ya Allah ya Rahman ya Rahim..aku mohon perlindungan kepadaMU ya Allah, lindungilah aku daripada rundungan sedih dan duka, lindungilah aku daripada sifat lemah dan malas. Ya Allah, aku mohon kepadaMU ya Rahman ya Rahim daripada sifat pengecut dan kedekut serta lindungilah aku dari beban hutang dan penindasan orang.

    Setiap orang akan di duga Allah swt. Tidak akan ada yang terlepas. Cuma diri kita sendiri antara sedar atau tidak kita ni di duga. Kadang-kala, kegembiraan kita rasa pun sebenarnya mungkin bentuk dugaan Allah. Tapi, pada kita manusia..bila kita rasa stress, sedih..baru kita anggap nih lah dugaan Allah..

    Sofia sendiri takut nak hadapi masa akan datang..takut sangat..sofia tak tahu apa akan sofia hadapi..sofia takut sofia akan jauh dari Allah swt..sofia tak nak..even sofia sedih sekarang nih, tapi dalam masa yang sama, sofia bersyukur juga kerana disebalik kepahitan ni, sofia rasa juga manisnya..iaitu sofia lebih berusaha untuk sentiasa dekat dengan Allah swt. Sofia takut akan datang sofia lalai dengan tanggungjawab sofia sebagai hambaNYA..

    Jadi, apa pun, kita hanya mampu berdoa..agar kita sentiasa berada dalam rahmat dan keredhaan Allah swt. Sofia pernah dengar, Doa itu senjata orang mukmin. 


    Apa pun yang terjadi, berdoalah kepada Allah swt..kerana hanya Allah swt sahaja yang akan membantu kita..

    Berdoalah pada Allah..

    0 comments: