Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Pumpkin

  • Tuesday, February 2, 2010
  • Isteri kepada Suami
  • Labels:
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D


    Tensen betul, aku baru nak hidup da nak kene masak..

    Ok ingat tak minggu lepas MS cerita tentang khasiat jambu batu, arini MS nak ceritakan tentang Labu-labi.. Eh tak-tak, tentang labu je. Ha ape yang anda tahu tentang labu ni? Masak lemak? Eh best juga tu..



    Ok labu sebenarnya kaya dengan pelbagai khasiat, antaranya beta karotena yang bertindak sbg agen anttoksidan yg dikatakan mampu mengurangkan risiko penyakit kanser atau penyakit jantung.




    Kandungan galian besi & magnesium dalam biji buah labu sangat penting untuk kesihatan organ peranakan wanita selain kelenjar prostat lelaki..

    6 comments:

    Redbloodsnow said...

    dulu time kocik² minat giler mkn labu labi nih yang. but now...cam uwekkk jek. maybe kesan dr time dulu kala suke mkn kot.

    jd bile dh beso, jemu gitu..hahaha. kerrr alasan x nak mkn sayo ek ek ek :P

    smiley said...

    Zie : hahahaha...saje je alasan tuh...haha..tapi zie kalo cakap tak makan sayur..org susah nak caye..sebab kulit zie cantik..licin..

    shengfatt said...

    labu.... i hate it when i m still young..but change now!
    nanged. nang this tq!

    smiley said...

    shengfatt : hehehe...ya arr...ppl grows up..a lot of thing will change..hehe

    ok..thx :)

    Kaseh NazLieza said...

    eh...labu ni sedap la...lg2 klu masak bubur cmpur dgn sagu...fuhyo terangkat hokay desert ni...

    alamak...ni yg mls nk cerita..tgk dh teringin...huhu

    smiley said...

    Kaseh NazLieza : ha...yeke? tak penah plak try desert labu...hurmm...nanti akak trylah bwt resepi kat entry akak...blh saya try..hehe