Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Serangga Daun Bergerak

  • Monday, December 14, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , , , ,
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D

    Dalam bahasa inggeris, nama die Moving Leaf..bis bile translate dalam bahasa melayu, die jadi Daun Bergerak lah kan? tapi..die bukan tumbuhan...die adalah serangga..

    Korang tahu tak ape?





    Pernah nampak serangga macam dalam gambar kat atas tuh tak? hurmm..aku sendiri baru tahu ade jenis serangga macam nih..dalam gambar nih warna die kuning-kuning coklat..dan yang aku lihat dengan mata aku sendiri warna hijau..



    Sebijik kan dengan daun?aku sendiri tak perasan benda nih daun..sehinggalah ade budak-budak kat tempat rama-rama tuh cakap eah..see..see..ada daun bergerak

    Lepas tuh barulah aku pergi kat situ..padahal kat situ dah dua kali aku round..aku tak perasan pun serangga nih..memang macam daun..lepas tuh barulah aku berminat nak baca signboard kat situ..haha...kalo aku tak tahu..aku tak baca..aku ingat dah takde ape-ape..haha..



    Aku jumpe serangga nih waktu aku ikut office trip ke tempat rama-rama..lebih kurang macam taman rama-rama kat melaka la..

    Kalo korang nak tahu lebih lanjut pasal Daun Bergerak nih..korang boleh google atau search Moving Leaf atau Phyllium Hausleithneri

    0 comments: