Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Nak Cantik?Senang Je..

  • Wednesday, December 9, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , ,
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D



    Ape kaitan gambar kat atas nih dengan nak cantik?



    Kali nih aku nak share pasal bab-bab kecantikan, penjagaan kulit pulak..kalo nak cantik ni, tak payah kuar duit ribu riban..

    Selama nih kiter tahu makan makan ngan minum je buah kiwi..Tapi sebenarnya..kiwi nih banyak kegunaannya..bukan sahaja sebagai makanan atau minumam tapi boleh jadi sebagai mask muke..



    Sebelum tuh, jom aku citer sikit pasal kiwi nih..

    Untuk pengetahuan korang, kiwi nih sebenarnye boleh tolong buatkan kulit kiter halus malus tanpa sebarang noda. Macamana kiwi nih proses kulit kite agar halus? Kandungan dalam buah kiwi itu sendiri iaitu Vitamin C dan juga antioksida yang akan membantu meningkatkan sistem imunisasi badan kita.

    Kandungan vitamin C dalam kiwi nih hampir sama dengan kandungan vitamin C 2 biji limau..amacam?banyakkan? selama nih aku ingat limau ke oren je yang banyak vitamin C..rupanya..kiwi nih lagi hebat..

    Kiwi dikatakan membantu kulit kita agar sihat. Untuk pengetahuan korang, kiwi nih boleh jadi masker muka. Wooo.... Kandungan vitamin dan antioksida dalam kiwi ni penting sebenarnye untuk kulit kiter agar cantik berseri.. Untuk pengetahun korang, kiwi nih lebih baik dari teh hijau dan asid yang ada dalam kiwi nih pulak dikatakan dapat mencegah jerawat..waaa..nih aku suke nih..part-part yang kasi hilang jerawat..cegah jerawat..memang aku suke..hehe..

    Nak try buat masker muke nih? Jom..aku bagitau caranya..



    Ha, nih yang untuk kulit berminyak punye taw..bahan-bahan yang diperlukan ialah.....

    Tak perlu banyak kiwi, hanya sebiji buah kiwi dan hancurkan isinya, 2 sudu makan yogurt asli, 1 sudu makan minyak almond, hancurkan 1 cawan lobak merah..

    Lepas dah sediakan semua bahan-bahannya, korang gaulkan semua bahan-bahan tersebut. Dah siap gaul, bolehlah korang tepek kat muka korang..Dah tepek tuh, biarkan sampai masker tuh kering..Biler dah kering tuh, korang bersihkan lah dengan air sejuk..

    Tuh je..amacam senang tak?bahan-bahan die pun korang tak payah susah-susah..bukak peti ais kat dapur tuh je..kalo takde barulah pergi supermarket beli..hehe..

    Dahlah senang, murah pulak tuh..dah tuh, dapat kulit yang segar lagi bermaya lagi..takkan tuh pun korang tak nak kan....

    4 comments:

    Noorisha Musa said...

    piah..mane nk cari minyak almond ni???

    Noorisha Musa said...

    piah..mane nk cari minyak almond ni???

    Noorisha Musa said...

    piah..mane nk cari minyak almond ni???

    smiley said...

    Noorisha Musa : aku rasa ko blh carik kat jj..hehe