Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Windows 7

  • Thursday, November 12, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: ,
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D

    Minggu nih aku bersemangat untuk menginstall windows 7..hehe..selama nih aku tak pernah amik tahu pasal OS yang aku pakai..janji laptop aku boleh jalan sudah..

    Even aku nih memang student computer..tapi bab-bab teknikal nih..memang aku lari..time belajar dulu pun..bab OSK nih...paras-paras hidung je..nasib baik aku boleh skor kat paper..kalo tak..nahas aku repeat paper..

    Bukan aku tak suka bab-bab teknikal nih..tapi aku cam takut..aku takut..bile aku buat kang tak menjadi...ha...mengagau aku nak betul kan...lagi parah bile nak betul kan pun aku failed...haaaaa....ape nak buat tuh...sebab tuh la aku takut nak usik-usik hal teknikal nih..melainkan aku dah tengok sendiri ngan mata kepala aku orang lain buat dulu..pastuh bile aku buat..orang tuh mesti ade kat sebelah aku..tengok aku buat betul ke tak..ha tuh...baru aku boleh nak buat..hahaha..aku memang sungguh mengade-ngade...

    Aku belajar cara nak format PC semua tuh..tapi aku takut nak buat..even dengan laptop sendiri..aku takut betul nak godek lebih-lebih..penyudahnye..aku hantar kedai la kan..kasi format..melayang rm40 pun melayang la..janji aku tak susah hati...

    Tapi sekarang tidak lagi..hehe..aku nak try..aku nak jugaj cuba buat bende tuh semua..dan sebab tuh la aku try menginstall Window 7..tapi itu pun aku ada minta tolong officemate aku, Mr. Lawrence ngan Mr. Kester..thank you eah...

    Setelah menginstalled Win 7 nih..setakat nih aku tengok okie..tak banyak kerenah la..masa installed die pun tak amik banyak masa..dari segi paparan die pulak..lebih kurang macam Vista la..tapi yang seronok..bile tengok desktop die...hehe..cam bersih je..kat desktop aku cume tinggal Recycle Bin je..kalo tak before nih..mak aiii...dah macam ape dah..

    Setakat nih belum jumpe sebarang masalah..harap-harap semua okie..


    2 comments:

    eDdY said...

    sy pon tgh pakai window 7 ni gak...
    bru lagi pakai...dlm 2 minggu la...
    stakat ni mmg ok...no problem...
    hmm...tpi ade gak dgr yg ader problem...
    antivirus sumer x compatible...
    tpi tu org len punya la...sy nyer ok jer...pakai antivirus NOD32...
    aper2 pon...window 7 mmg best...hehe

    smiley said...

    Eddy : yerlah..dgr citer pun cam tuh jugak..ohh..saya blm install antivirus lagi..hehe..NOD32 eah?kalo avg ade prob ke?