Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Twitter and Its Gadget

  • Tuesday, November 10, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: ,
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D


    Sekarang nih dah ramai yang mula mengenali Twitter kan...aku pun sampai dua kali buat account twitter nih..Before nih aku ada buat entry Facebook Twitter nih..tapi kali nih aku nak citer pasal Twitter Gadget..

    Apa yang aku tahu Twitter Gadget nih memudahkan korang nak bertwitter..kalo tak ade Twitter Gadget nih korang kene sentiasa bukak website twitter nih untuk update..

    Aku menggunakan TwitterFox untuk update..selain tuh..aku jugak boleh tengok member-member yang aku follow dan mereka jugak boleh tengok apa yang kiter update secara real time..

    Untuk install TwitterFox nih..korang hanya perlu click sini dan kemudian akan kuar seperti dalam gambar yang aku show kan kat atas tuh..lepas tuh korang klik kat Install TwitterFox seperti yang aku dah bulatkan..


    Lepas korang click Install TwitterFox tuh..gambar kat atas nih akan dipaparkan..
    Apa yang korang perlu buat ialah click Add To Firefox seperti yang aku bulatkan dalam gambar kat atas nih..

    Setelah itu korang ikut je ape arahan yang die suruh..lepas tuh...tadaaaa...dah boleh guna dah..


    Bila dah siap..pada Firefox menu bar korang kat atas tuh..akan muncul TwitterGadget seperti yang aku tunjuk dalam gambar kat atas nih..

    Senang je kan..

    Selamat Mencuba

    2 comments:

    Mr. J @ pengerindu.com said...

    Thanl 4 that info.. berguna nih.

    www.pengeRindu.com

    smiley said...

    Hehehe..okie..no prob...you're welcome :D