Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

My Face Pained..Serious Sakit..

  • Wednesday, November 4, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , ,
  • To Facebook Reader, please click VIEW ORIGINAL POST, thank you :D

    Semalam aku MC..cuti sebab muke aku nih...sakit yang teramat sangat...tak tahan..bukan kena sun burn..tapi macam sun burn terbakar..cume kali nih lebih teruk..sebab muke aku makin menjadi bengkak..merah-merah tak payah citer la..pulak tuh yang buat aku lagi tak tahan tuh bile rase pedih...ya allah!!! sakit nyer ya amat!!!pedih giler weyh...


    Ha nih la muke aku...muke semakin membengkak..pagi semalam lagi la..bangun tidur mate pedih sangat nak bukak..sebab area mate aku mengelupas yang sangat dahsyat..pedih giler weyh...sampaikan tiap kali cuci muke dengan air paip biase pun..aku rase macam kulit muke nih nak tertangggal je..kena air paip pun pedih giler taw...disebabkan muka aku makin teruk nih..aku amik MC..

    So pagi semalam jumpe doctor..doctor bagi ubat makan and sapu semua..tapi doctor cakap 'it will take a few days'..ha?? a few days??waaahhh..cannot..cannot...nih tak boleh jadi...aku tak tahan sangat dengan kesakitan nih...serious tak tahan..even nak gerak mulut pun dah pedih...

    Nasib baik Sarah nih cuti semalam...haih..adelah die nak jenguk keadaan aku semalam..so semalam tengah hari selepas die setlekan urusan die..kami pergi makan..lepas tuh kitorang pergi Pavillion untuk pergi Clinique...aku nekad kali nih..aku tak tahan dah pedih nih..dalam hati berharap sangat Clinique boleh selesaikan masalah kesakitan aku nih..


    Clinique nih pun atas saranan Kak Red Sebelum nih memang dah berhajat nak pergi..tapi tak nyempat je memanjang..so kali nih..no more excuse..aku tetap pergi...so bile sampai je staff Clinique menemuramah aku mengenai kulit aku nih..aku rase time nih rupe aku dah macam ular dah..mengelupas sane sini..dah takde rasa malu dah nak masuk Pavi dengan muke macam nih..lantak2...

    So lepas setle temu ramah..die list dan susunkan segala barang yang sesuai dengan kulit aku..dan lepas tuh treatment aku dimulakan...time treatment..memang pedih...sakit..bile sapu masker ke toner..tapi alhamdulillah..sekejap je pedih je..dalam lebih kurang 5 minit..pedih tuh hilang...

    So..akhirnya..serious...segala mengelupas semua tuh memang hilang..ade pun sikit je..dah tak macam kulit ular dah...yang penting pedih tuh hilang...dan yer..memang dah tak sakit lepas tuh...alhamdulillah.....aku syukur sangat segala pedih hilang...thank you to Kak Red atas cadangan akak nih..

    Sarah yang teman aku nih pun dapat jugak buat treatment...yes..its free ok..memang Clinique punye consultation die free..Sarah sangat gembira setelah muka die dibersihkan...die pun puas hati sangat dengan treatment yang diberikan...

    Selain tuh..Mr Syukri jugak yang memaksa aku pergi ke Clinique nih juga..thank you so much..kalo tak paksaan die..sure aku dah putus asa dan segan untuk ke Pavi dengan muka yang macam kulit ular nih...Thank You so much...love you...love you sangat...

    Akhirnya..aku beli set untuk skin care..nak beli semua tak mampu aku...so aku beli mane yang wajib untuk kulit aku nih dulu..yang tambahan-tambahan tuh..lepas nih la yer..hehe..

    Puas hati!!!!

    0 comments: