Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

Diet..Based on Your Blood

  • Monday, October 19, 2009
  • Isteri kepada Suami
  • Labels: , , ,
  • To facebook reader..please clik at VIEW ORIGINAL POST..thank you :D


    Aku rasa harinih apa yang aku sumbat semuanye kandungan gula yang tinggi arr dan kolestrol..haha..tengah hari...menu ku adalah nasi lemak...


    Lepas tuh..aku beli chocolate la plak...bukan tuh je yer..aku beli chocolate..donut yang penuh berinti kan cream chess...fuh...gile sedap...pastuh ngan wafle lagi....pergh...entah ape angin aku datang nak makan nih semua hari nih...


    Sedap weyh chocolate ngan donut nih...memang nyum...nyum...tapi aku baru je teringat yang sejak dua menjak nih kaki aku sering sakit la..kat area tapak kaki..dua2 belah plak tuh..hurmmm..bonda plak menakutkan-nakutkan aku lagi ntah2 kolestrol naik...waaaa...takut..takut...


    Tapi tak mustahil jugak kolestrol aku boleh naik...selama nih mane la pnh aku tapis ape yang aku makan...selagi boleh masuk..aku masuk...pastuh time study dulu aku pernah jugak check kandungan paras gula dalam darah..aku dalam peringkat jaga2 dah...tapi aku tak penah pun jaga...hahaha...so aku rase hari nih nye menu...sure buat kandungan gula ku naik mendadak..

    Aku nih bukan jenis yang nak diet...bantai je ape nak makan..lagi yang tak boleh..lagi tuh la yang sedap untuk ak makan...

    Ada beberapa hari sebelum nih..officemates aku meng'google' diet mengikut jenis darah korang...time tuh aku tak rase cam nak follow sangat..tapi mulai hari nih aku rasa cam nak try follow arr..hehe..try je..ntah bape lame aku boleh follow rules diet mendiet nih ntah le...haha...

    Darah aku jenis B+ Menurut teori Dr Peter J D’Adamo..sesape yang berdarah nih jenis fleksibel..beliau menyarankan yang berdarah jenis B nih menjauhi makanan jenis beku dan jugak dalam tin..ohhh tidak!!! adakah ini betul?? aku paling suke makan dua jenis nih...ala...dah bende tuh la yang paling senang nak di siapkan..ape lagi...mestilah menjadi pilihan kan...korang pun sure setuju kan..kan..hehe..pastuh lagi..aku kene banyakkan makanan berasaskan susu dan karbohidrat yang tinggi..ha..nih takde hal la..dah kate pun aku nih makan semua bende kan..bab-bab masuk perut..okie..tak de hal..bab-bab kurangkan kemasukan...ha..yang tuh ade masalah...

    Korang..kalo nak diet yang ikut jenis darah nih..klik nih tapi nih aku bagi versi malay punyer la yer...versi english ade..tapi korang boleh la google yer...banyak giler artikel bab2 diet ikut darah nih...

    0 comments: